۱۳۹۵ مرداد ۱۳, چهارشنبه

چرا از Z-Layout در طراحی سایت استفاده کنیم؟

برای طراحی سایت موفق سه نوع الگو از پیش طراحی شده برای طراحان حرفه ای وجود دارد: Z-Layout ، S-Layout و دیاگرام گوتنبرگ.
اطلاعاتی که درباره هر یک از این الگو های نظیر Z-Layout در دست است محدود می باشد و معمولا در طراحی سایت مدرن، تنها به برخی از قوانین مشخص نظیر روابط ریاضی در طراحی وب سایت برای انتخاب جایگاه هر عنصر توجه میشود. Z-Layout یکی از بهترین الگو هایی است که می توان در طراحی سایت به کاربرد. با توجه به این قابلیت های متوجه خواهید شد که چرا از Z-Layout در طراحی سایت استفاده می کنیم.
چرا از Z-Layout در طراحی سایت استفاده کنیم؟

فواید به کارگیری Z-Layout در طراحی سایت

لایه بندی Z برخلاف F انعطاف بیشتری دارد و می توانید به خیال راحت تری به چینش عناصر بپردازید. به عبارتی در Z-Layout محدود نیستید. از جمله مواردی که سبب انعطاف بیشتر Z-Layout میشوند عبارتند از:
• جداسازی پس زمینه از متن با رنگ های خاص: در این روش بهتر است از روان شناسی رنگ ها در طراحی سایت استفاده کنید.
• استفاده از لوگو در ابتدا Z : برای این که شکل Z بهتر به کاربران نمایش داده شود و ساختار اصلی کار مشخص شود، می توانید لوگو را در بخش های حساس حرف Z در طراحی سایت خود قرار دهید. معمولا لوگو در سایت ها توجه زیادی را به خود جلب می کند.
• امکان استفاده از فرم های رنگارنگ : قبلا با اهمیت فرم ثبت نام در سایت آشنا شدید. در طراحی با لایه بندی Z باید تمام تلاش خود را به کار ببرید تا نظر کاربر را به بخش های اصلی جلب کنید. استفاده از رنگ های مختلف در این امر موثر است.
• استفاده از اسلایدر : همان طور که گفته شد در طراحی سایت با لایه بندی Z ، تمرکز ما روی بخش های بالایی و پایینی سایت است. استفاده از اسلایدر بخش های مختلف حرف Z را از هم مجزا می کند.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر